25.5.11

Torsk

Okej, jag har fått dille på torsk. Det är ju jättegott!

Jag hällde olivolja i en stekpanna. Hade i hackad vitlök, färsk persilja, färsk chili och citronsaft. När kryddorna fått ge lite smak på oljan tillsatte jag lite smör och lade i torsken.
Till det har jag isbergssallad, ruccola, tomat, persilja, avokado och lite pinjenötter. Lyxar även till det med chili-bean från "Eriks".  

SÅ HIMLA GOTT! Jag säger då det. Precis i skrivande stund kände jag att sparris hade suttit som en smäck till också. Men det får bli nästa gång!
Förresten, Ni har hört mitt tips angående ruccola va? När ni öppnar förpackningen så lägger ni ruccolan i iskallt vatten en stund, ca 10-15 minuter. Sen skakar ni av vattnet och lägger ruccolan i en matlåda eller liknande istället. Den håller sig bra mycket längre!

Idag har jag och lilltjejen hängt med Olivia och Axel. Hälsade på Emelie & co. på Filippa K i vanlig ordning.  Där väntade en samling av bra folk. Emelie, Elina, Tove, Love som också jobbar på där samt Richard som var där för att hälsa på Love och sen jag och mitt gäng. (Vad har Love i bröstfickan?)

 Nu har jag förresten bokat klipptid, hos Sveriges bästa frisör Mia. Hon har nu flyttat till Näsby Park, men åk dit, det är värt det! Hon är så lyhörd och duktig. Har aldrig kommit därifrån missnöjd. Jag får se vilken utav frisyrerna jag kommer därifrån med... Hojta till om ni vill klippa er hos henne, så fixar jag nummer!

1 kommentar: