27.5.11

Onyttig vecka

Som rubriken lyder så har jag haft en extremt onyttig vecka. Och det får jag lida för nu, mår inte alls bra i kroppen. Jag har i vanlig ordning käkat frukost, lunch och middag enligt LCHF. Men sedan har det varje dag slunkit ner, antingen en chokladbit eller något annat onyttigt. Inga större mängder, men tillräckligt för att jag ska känna av det. Samt att jag inte har tränat. Ingen bra kombo. Från och med idag, blir det nya tag. Inga alternativ finns. Träningen kanske inte kommer igång förens nästa vecka då jag jobbar hela helgen och har lite saker inplanerade. Men inte en enda godisbit eller vad det nu kan vara, ska jag äta. Här ska jag föregå med gott exempel, så syndar jag mer än någon annan.

Men glöm inte bort, att även om ni är dåliga en vecka så får ni inte ge upp. Alla har sina svackor, med allt. Så när ni hittat ny motivation så är det bara att köra på igen!

Nu sitter jag och velar över om jag ska äta ägg eller fil till frukost. Det lutar mot fil. Mest för att jag är sugen på kanel. Min käre vän Emelie har ju  informerat mig om att för mycket kanel kan vara farligt för levern. Ingenting ska man få äta i fred. De rekommenderar max 1 tesked per gång du äter det. Det är ju lite intressant, då jag käkar typ 2 MATskedar varje dag. Haha. Leverskadorna man kan få, är däremot tydligen tillfälliga och försvinner efter ett tag. Och så står det även att rekommendationerna är med mycket hög säkerhetsmarginal. Men nu vet ni i alla fall.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar