20.5.11

Lite tankar runt... mig själv och LCHF.

Jag kan fortfarande må lite dåligt över inlägget jag la upp igår. Det var ju verkligen ingen skönhet som poserade på första bilden haha. Men det är den bittra sanningen, eller kanske den ljuva? Det beror på hur man ser på det. Det är ju himla bittert att jag tillåtit mig se ut sådär men det är ju en himla ljuv känsla att jag tagit mig i kragen och nu gått ner 10kg. Nu är det bara 8kg kvar tills jag nåt mitt mål. Hoppas det går lika bra som det gjort hittills. Än så länge går det i rätt riktning i alla fall haha. Nej men jag kommer aldrig, ALDRIG tillåta mig att bli så där rund och härlig igen. Har lagt om hela min kost, och älskar att äta som jag gör idag.
Kommer nog aldrig bryta detta mönster. Sen är det klart att jag kommer käka lite quinoa någon dag om jag vill det framöver. Men just nu, innan jag nåt mitt mål, ska jag undvika det. Och det gör jag, mer än gärna. Inget jag saknar alls.

Har dessutom syndat lite på senaste. Hållt måltiderna som jag ska, men käkat lite godis på helgen tex. Har ändå fortsatt gå ner i vikt, så, så länge man lägger om sin kost till vardags så kan man få synda en gång i veckan.

Pratade med min vän Catta härom dagen, och det är även viktigt att man inte tänker att "idag är det helg", både fredag, lördag och söndag. Då har du helt plötsligt varit onyttig 3 av 7 dagar. Bestäm EN dag då du får synda, vissa veckor kanske inte någon dag, så får du hålla dig borta från onyttigheterna resterande dagar i veckan.

Men som jag sa till Catta, det är viktigt att försöka ändra sitt tänkt. Om du kör LCHF, så får du faktiskt äta fett. "Gott" behöver väl inte nödvändigtvis betyda godis?
Alternativen till godis och chips är ju många. Grönsaksstavar med dipp. Gör din egen dipp så att den inte innehåller massa socker bara. Ett bra exempel är guacamole. Parmesanchips, om du vill ha något att knapra på.
Om du vill ha något sött, så är bär eller frukt ett bättre alternativ än godis (egentligen ska man inte äta frukt heller). Då kan man till exempel vispa grädde med vaniljPulver att ha till. S.U.P.E.R.G.O.T.T! Man måste bara vidga sina vyer och inte bara tänka att gott = onyttigt, för så är det inte! Okej!?

Så gör nu i ordning lite gurkpinnar, selleri och blomkål (undvik morötter) att dippa i gucca! Och NJUT!

ÄR DET VÄRT DET?
 Februari
 Maj
Nog om det, Ikväll blir det middag och vin hemma hos Emelie med tjejerna! Ser fram emot det!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar