3.5.11

Grattis Minna

Jag vill börja med att gratulera Jasmina som fått sin lägenhet såld med mer vinst än väntat. En mycket bra grej!
Sen vill jag fortsätta med att gratulera mig själv, då jag faktiskt lyckats gå ner 9kg! Känner mig riktigt nöjd, och nu är det bara tio kg till som ska bort innan jag nått mitt mål. Blir jag nöjd på vägen så kommer jag självklart inte gå ner tio till men som det känns nu så vill jag det i alla fall. Fy fan vad jag är braaaaa!

Pratade precis med min vän Jennifer på HeyTell (världens bästa app, skaffa) och hon ska också radera kolhydrater ur sin kost. Det är verkligen ett hett tips för de som vill gå ner. Sen kan man unna sig en dag i veckan om man vill det, men då får man se till att hålla det stenhårt i veckorna. Jag var jättestrikt första 6 veckorna för att vänja mig av med kolhydrater och socker men nu har det hänt att jag syndat. Men som sagt, bara max max max en dag i veckan, helst inte alls. Har även så gott som lämnat ölen när jag dricker och kör vin istället. Men samma där, vill jag ta en öl någon gång så gör jag det, men inte ha det som vana. Imorgon ska jag träna med Emelie, känns sååå skönt. Ser verkligen fram emot det! Inte tränat på typ 2 veckor nu tror jag. Ej okej!

Om det är nån jäkel där ute som bryr sig kommer jag lägga upp lite mer tips på mat, eller ja berätta vad jag  äter, som jag iof redan gör. Jennifer och säkert andra behöver tips på LCHF. Har inte jättemånga recept på lager jag heller men jag har ju klarat mig i 2,5 månader så något bra har jag säkert att komma med.

Idag, till middag, åt jag vegfärsbiffar med blomkålsris, gurka och guacamole. Då jag inte käkar så mycket kött så blir det mest lax. Ibland varierar jag mig med vegfärs, soyakorv eller liknande. Så länge det du äter inte innehåller mer än 5g kolhydrater/100g så är det okej att äta men man ska försöka att inte äta mer än total 20g kolhydrater/dag. Bra att ha som regel i bakhuvudet.

Blomkålsris: Riv blomkål på rivjärn och stek sedan i smör + salt och peppar. Klart. Sjukt gott!

Ligger med jeans i sängen, snuskigt. Man kan ju undra varför jag gör det. Lathet. Nej nu ska jag kolla på Gossiiippppp giiirl!

2 kommentarer:

  1. Och jag måste bara få säga att du ser sjuuuukt het ut redan nu tycker jag! Men va fan kör på så länge det går, upp i vikt verkar man ju alltid kunna gå :D haha... heja heja! :)

    SvaraRadera