14.5.11

Ciao

Hej, internet och allt elektroniskt, krånglar med mig för tillfället. Så det blir inte så mycket bilder, förrens jag är hemma igen (imorgon), då lovar jag er en bra update!
Idag jobbar jag på DHS NK. Kom gärna förbi och säg hej!
Är så förbannat trött idag, vet inte varför, då jag sovit bra och gick och la mig i tid. Kanske är vädret... haha.
Blev jordgubbar med mjölk till frukost. Kommer nog hälla i mig lite tomatsoppa med pestomarinerad mozzarella också, innan jag drar också så att jag står mig och slipper käka i stan. Jag och Emelie pratade om det häromdagen, att det är så tråkigt att lägga pengar på lunch. Känns bra om man käkar med någon, men att betala en hunka varje dag för att käka själv, känns som att slänga pengarna i sjön. Jobbar bara till sex idag så om jag äter precis innan jag drar, så står jag mig! Ikväll ska jag också bara vara hemma faktiskt. Jag jobbar även imorgon och nästan hela nästa vecka också så jag behöver vara pigg.
Den där tomatsoppan förresten. Gårdagens middag och sjukt god.

För två personer:
1 burk krossade tomater
1 burk hela/skalade tomater
1 grönsaksbuljong
1 hackad vitlök
1/2-1 hackad gullök


Häller i tomaterna, och grönsaksbuljongen i en kastrull. Samt lite vatten, kanske 1-2dl. Låt koka upp. Du steker samtidigt löken som du sedan häller i kastrullen. Salt, peppar. Lite färsk basilika kanske.
Under tiden soppan kokar skär du mozzarella i småbitar som du sedan lägger i en skål med pesto (jag brukar köra pesto med chili för lite mer stiiing). Låt stå i kylen tills soppan är klar. När soppan kokat ett tag så mixar du den med en stavmixer till önskad konsistens. I med mozzarellan i din tallrik med soppa, ät.

Enkelt, billigt och alldeles, alldeles uuuuunderbart!

Jag ska ta en bild med min sunkiga  telefon senare och lägga in så kanske jag kan sukta er lite ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar