8.4.11

Trötter

Att jobba utomhus kan vara det bästa för att inte säcka ihop under dagen! Man får uppleva både storm, regn, hagel och solsken. Dock är man aldrig så trött när jag kommer hem som jag är när jag jobbat utomhus. Helt sänkt alltså.
Stannade i mörby c på vägen hem och köpte selleri, gurka, avokado och gräddfil. Ikväll blir det grönsaker med dipp. Just nu är jag dock inte sugen på någonting annat än att sova. Jasmina kommer dock hit, så några timmar till får jag hålla ut.


Dagens solsken: Att Natti, Annika och Sixten kom och hälsade på mig på jobbet. Alltid kul med besök! Så imorgon vill jag att fler kommer och dricker kaffe med mig i solen i Kungsträdgården! Jag vet att ni är lediga och har tid för en kaffe och gott sällskap! Inga ursäkter.

Har under dagen varit lite sugen på en utgång i helgen, men fasen, blir nog inte så asså. Får se imorgon hur jag känner men just nu känns det inte som att det blir det.

Jag kom precis att tänka på en sak när jag kollade på smhi. Denna "vårdepressionen" som det för tillfället skrivs lite om existerar ej! Eller jo, men det är enbart smhi och andra väderkanalers fel. Inte konstigt att man blir deprimerad. För gång på gång planerar man saker efter att det ska vara fint väder men varje gång börjar det istället snöa eller regna. Håller dessa väderkanaler på att ljuga medvetet för att vi ska bli glada och få upp hoppet? Det fungerar i alla fall inte då man varje gång bryts ner liite till. Helvettes jävla väderprognoser som alltid säger helt jävla skitfel. Är man inställd på att det kommer vara skitväder så kan man lättare acceptera det. Men icke, här ska vi luras!
Alla har idag sagt att "imorgon så ska det vara strålande sol och 12°c". Varför? Jo för att väderprognoserna har sagt det. MEN nu när jag skulle skriva detta inlägg så skulle jag gå och in printscreena smhi var man ser att det ska vara strålande sol imrogon. MEN SÅKLART SÅ HAR DE ÄNDRAT SIG OCH NU ÄR DET VÄRSTA ÅSKMOLNET TYP! Piss.
 Snart kommer Jasmina hit i alla fall. Hon är mysig hon. Då blir jag nog glad igen! Hoppas ni får en alldeles underbar kväll!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar