14.9.11

Vintern

Varför, varför, varför kan vi inte få gå klädda såhär året runt? Okej med höst och vår iof. Men vintern kan väl bara dra? Ska det krävas en flytt till varmare breddgrader för att vara glad året runt? Haha. Inte för att jag brukar gå in i någon vinterdepression (att ordet ens finns i ordlistan är väl rätt tragiskt?) men ändå. Ska dock försöka få denna vintern bli lite bättre än tidigare. Hur? Jo, köpa en varm jacka, varma skor, ha mysiga middagar med mysiga människor osv. Min vän Isabelle hävdar att hennes vintrar går jättesnabbt och att det beror på att hon gillar vintern. Så nu ska jag börja gilla vintern helt enkelt! Lura mig själv en aning. Hoppas på att den funkar! Undra om jag ska försöka inbilla mig att jag ogillar sommaren också, då kanske den blir längre?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar