5.10.11

Lax med fetaost/pestotäcke

Fan, fan, fan. Nu har jag varit duktig så länge. Senast igår propsade jag på hur enkelt det är att stå emot frestelser. Vilket det är. Men idag var jag riktigt svag. Köpte en kanelbulle till lillan när vi skulle till parken. Det är liksom inga konstigheter att tacka nej till en bulle, men när någon sitter och äter bullen framför dig i säkert en kvart (ja, det tar så lång tid för småbarn att äta) så tog suget helt enkelt över. Så jag och lillan delade på den bullen. Nu har jag sagt det, och med det sagt vill jag att ni alla säger till mig om något liknande händer igen haha. Det får bara inte hända, okej!?
Var dock på gymmet idag, det var skönt. Jag blir slut, men jag vill bli ännu mer slut. Så slut att jag måste ta en taxi hem typ.. haha. Nej men ärligt. Någon som vill agera PT? Eller ännu bättre - någon som är PT som vill träna mig gratis? Jag gillar idén helt klart!

Nu sitter jag och väntar på att middagen ska bli klar i ugnen (haha precis när jag skrev det kom jag på att jag inte tittat till den på länge, panik, formen var kolsvart! Men fisken var faktiskt perfekt!).

Asså HELVETTE vad god denna maträtt är. Får verkligen inte nog! Har skrivit receptet förut men det är helt klart värt att göra det igen för er som missat!

För en person då (allt är ju ca, jag lagar aldrig efter recept så kör vad ni själva tror blir bra):

1 laxfilé
1/2 cremé fraiche
2 msk pesto
1/2 fetaost
Mycket smör
1/3 blomkål (om den är pytteliten så ta en halv)
Salt & peppar

Sätt på ugnen på 250 grader. Blanda cremé fraiche, smulad fetaost och pesto. Häll det över fisken som redan ligger i en ugnsform. In i ugnen vettja.
Riv blomkål. Häll smör (viktigt med riktigt smör!) i en stekpanna och i med blomkålen. Salta och peppra. Stek tills den är mjuk och god. Ha firren i ugnen tills den är klar. Svårare än så är det inte! Bra va?! Resultatet - SJUKT JÄKLA GOTT! Prova själva, kommentera gärna efter och berätta vad ni tyckte!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar