20.10.11

Oopsies

Idag börjar jag tolv vilket innebär att det finns tid för bakning på morgonkvisten haha. Provar på oopsies nu. Det är ett bröd gjort av endast ägg och philadelphiaost.

Ingredienser:
3 st ägg
100 g philadelphiaost
lite salt

Så här gör du:
Du delar på äggvita och äggula. Äggvitan vispar du tills du kan hålla bunken upp och ner utan att det rinner ut. Lättast att använda elvisp. Vispa sedan, i en annan bunke, ihop gulan och philadelphian och ha i lite salt.
Häll försiktigt ner det i den vispade äggvitan. Rör lååångsamt och försiktigt så att vitan håller sig som ett mousse. Klicka sedan ut mousset på smörat bakplåtspapper. Jag hade på lite sesanmfrön också.

Klaaart efter ca 25 minuter på 150 grader. Beroende på ugn. Min ugn är trasig och bränner efter 5 minuter så jag fick lägga folie över, vi får se hur mina blir.. de står i ugnen nu. Spännande. 

Update: Nu är de klara... och brända. Såklart. Man kan väl inte säga att jag hoppar av glädje när jag åt dem, samtidigt ser de inte riktigt ut som på andras bilder, så de kanske inte blev som de skulle. Helt okej i smaken men lite intetsägande. Snabbt och enkelt om man har brist på annat. Om man ska bjuda på en god frukost hade jag inte valt att göra dessa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar