17.6.11

Jag gillar ordspråk

Så här har ni några:
  • Bara döda fiskar följer strömmen.
  • Alla är vi barn i början.
  • Att försvara ett fel är att fela igen.
  • Allt är inte guld som glimmar.
  • Att våga är att tappa fotfästet en stund, att inte våga är att förlora sig själv.
  • Av barn och dårar får man höra sanningen.
  • Bränt barn skyr elden.
  • Bättre dåligt minne än dåliga minnen.
  • Bättre ett ärligt nej än ett falskt ja.
  • Bättre älskat och förlorat än att aldrig ha älskat. (den borde jag ta till mig)
  • Delad glädje är dubbel glädje, delad sorg är halv sorg.
  • Den drucknes tal är den nyktres tankar.
  • Den som alltid vet bäst lär sig aldrig något.
  • Det viktigaste är inte att vinna utan att kämpa väl.
  • Det är alltid mörkast innan gryningen
  • Det är mänskligt att fela. Men gudomligt att förlåta.
  • Där vinet går in går vettet ut.
  • En knuten näve kan varken ge eller ta.
  • En vandring på tusen mil börjar alltid med ett steg
  • Framgång ger vänner, motgång testar dem.
  • Gott samvete är bästa huvudkudden.
  • Inget är så bra att det inte kan göras bättre.
  • Ju senare på kvällen, desto vackrare folk.
  • Man tröttnar aldrig på att arbeta åt sig själv.
  • Även den som går sakta kommer fram

    Japp, mysigt med regn... ska nog sätta på en film tror jag. Härligt! Baksmällan 2 skulle jag tro att det blir. Hört att den är sådär. Men kan ju ändå vara underhållande för stunden! 

                        

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar