7.6.11

Abstinens

Jag har en sådan sjuk abstinens efter mitt gröna cranberry thé. Haha. Fasen, jag måste köpa mig ett paket snart! Idag kanske det blir en promenad till affären i just det syftet!
Gårdagen var verkligen underbar! Jasmina kom och hämtade mig vid halv tio. Vi skulle söka upp den lilla guldgruvan "Pölen". Det är som sanddynor, eller ja sandhögar som ligger runt ett klarblått vatten. Kalkbrott typ.
Jättefint och vattnet gick helt klart att bada i... såg vi... vi provade aldrig. Men det var faktiskt ett riktigt nice ställe att hänga på när solen är framme.
Vår väg dit var dock speciell. Vi hade fått en ungefärlig beskrivning på vart det låg. Då inga skyltar fanns var det lite knepigt för oss rookies att hitta. Vi svängde in på en väg där vi misstänkte att det kunde ligga. Träffade en sur tant som sa "Jag antar att ni letar efter badet". Vi förklarade att vi sökte pölen och det visste hon allt. Det skulle vara "väldigt svårt att hitta om ni inte följer skyltar mot vattnet." Och vi skulle få "parkera i skogen, för de har stängt av vägen". När jag frågade om man fick stå i skogen fick vi svaret "får och får? Ni får väl se hur er bil ser ut när ni kommer tillbaka, markägaren är inge vidare glad på alla er". 
Asså hahaha. Hon var galen. Dessa människor gör allt för att inga, som inte bor där, ska hitta dit. Bittra människor.
Jag och jasmina bestämde att vi ska ta med oss bergsprängare, vattenskoter och 50 pers och en langoskiosk nästa gång vi åker dit. Det blir kul.

Efter vårt pölen-häng, drog vi till Max. Jag skulle vara nyttig och köpte en Lowcarb burgare. Den utan bröd som ligger i salladsblad (rekommenderas). Men vad väljer jag till? Jo pommes såklart. Efter det blev det en glass och på kvällen grillad korv (inklusive korvbröd).
Riktigt nyttig. Jag som skulle vända på steken och köra hårt nu igen. Värmen är farlig. Man blir sugen som fan. Haha.
 
Efter Max mötte vi upp Emelie. Vi åkte och spelade minigolf. Jasmina vann. Igen. Den jäveln. Nästa gång vinner jag, så är det bara. När vi spelat klart gick vi och handlade korv med bröd. Haha, sjukt gott. Vi satte oss utanför Jasmina på ett berg och grillade och hade det mysigt. Mina tjejer alltså. De betyder mycket!
Tanken från början var att vi skulle hänga med Natti eftersom det var hennes sista kväll. Men vi åkte på dissen. Hon valde stan och alkoholen. Taskmört. Men det var ganska skönt att slippa henne faktiskt. Hon är så liten och ettrig.

Nu vill solen ha sällskap. Later!


1 kommentar:

  1. Jag vet ju att du blev ledsen, inte glad över att jag inte var med igår. Och lite avundsjuk för att jag var ute.

    SvaraRadera