18.6.11

Inspiration hemifrån

Trött som en björn väckt från sitt ide. Men det går väl över antar jag. Ska jobba idag. När jag börjar tolv, går jag alltid upp nio. Då har jag perfekt med tid på mig. Hinner sitta i lugn och ro och dricka mitt thé och äta min frukost. Har ingen vidare matlust direkt när jag vaknar heller så jag behöver lite tid på mig. Förr i tiden gick jag alltid upp ca 30 minuter innan jag skulle gå hemifrån. Det fungerade det också, men jag förstår inte hur jag hann med allt.

Jag har uppsvälld mage. Poppisarna. Jag har varit sjukt duktig med maten och låtit bli alla frestelser. Men man kan lika gärna strunta i att gå på bio om man inte käkar popcorn. Det gör liksom hela upplevelsen. Sen att Jasmina beställde in en varsin STOOR cola och en STOR popcorn, var ju kanske inte tanken. Men vi satte nog i oss nästan hela. Haha. Svullon.

 
Vad det blev till frukost idag? Tomatsoppa med pestomarinerad mozzarella. Haha. Schysst! Hämtade in lite färsk basilika utifrån också. Härligt! När basilikan får stå ute i solen så smakar den så himla mycket mer. Eller är det inbillning? Jag tror stenhårt på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar