30.11.11

Sjukt

Asså min natt har varit sjuuuk. Jag tränade ju som sagt igår. Förra veckan var jag sjuk i feber, lite halsont och förkylning och denna veckan har jag varit fortsatt snuvig och lite hostig men inte känt mig sjuk i övrigt. Körde ju spinningpasset där. Det var helt galet jobbigt och jag snöt mig och hostade under hela passet (mm mysigt). Hade väldigt tung andning men antog att det var för att jag var i riktigt dålig form. Men i natt vaknade jag av att simmade, typ alltså. Jag har aldrig någonsin varit så blöt. Inte ens när jag haft riktigt hög feber. Det rann om mig som om någon hade hällt två hinkar med vatten på mig. Helt sjukt. Var så himla förvirrad också. Kan inte riktigt beskriva känslan. Efter en timma igen vaknade jag av att jag frös nåt så in i. Frossan var brutal. Nu har jag bara varit vaken 20 minuter men det känns som jag mår helt bra nu. Märkligt. Men nu till mins frågor;
  • Kan man träna strax efter att man varit sjukt. Hade ju inte ont i halsen längre och småförkyld kan man ju vara en hel vinter så man kan ju inte låta bli att träna för det.
  • Någon träningsguru där ute som vet om min frossa kan bero på att jag tränade?
  • Eller någon annan som vet varför det blev så där, åt kyckling, kan det varit matförgiftning?
Vill verkligen inte få så igen för något var ju fel liksom. Så om det är pga träningen så kanske jag bör börja lite lugnt istället för pass. Om någon vet (kanske du hanniii, btw, sjukt glad att du kommer hem snart, då måste vi hänga SÅ mycket!!) så får ni jättegärna skriva en kommentar så jag får tips!

Nåväl. Idag ska jag börja packa ner mina kläder, kan tänka mig att det blir en rejäl rensning också. Behövs verkligen! Förstår inte att jag flyttar på fredag...

Jo men visst är den skrynklig

1 kommentar:

  1. Annibanni nu måste ja ju såklart kommentera :D Inte för att jag är värsta proffset men jag brukar alltid ha som grundregel att det är okej att träna igen när man varit sjuk så länge man INTE har ont i halsen, för då ska man inte träna, lite snuva är okej (om man inte snyter värsta gult snor, fresh- för då har man fortfarande virus i kroppen).. Så det borde inte varit det som orsakade frossan eftersom du som sagt inte hade ont i halsen.. Ett mega jobbigt spinningpass kanske dock inte är en hit som första träning efter sjukdom ;) Men tur att det är borta nu :)

    Förresten vart ska du flytta det har jag missat?? Och klart att vi ska hänga massa när jag kommer hem! Lite träning och lunchdejter då tack :):)

    SvaraRadera