10.12.11

Pinsamt vaaa

Ja då till historien som min käre vän berättade igår (ja, jag har fått tillåtelse att återberätta den här).

Min vän, vi kan kalla henne Signe, skulle gå igenom en väskkontroll, som de har i tullen ni vet. Hon plockade ut allt hon inte fick ha i väskan, det vill säga mobiltelefon, en gaffel (!) och lite annat smått och gott. Väskan kollas och vakten säger "du har två batterier i din väska också, var snäll och ta ut det och ge det till mig". Signe tänker och kan inte komma på något med batterier som hon har i väskan. Efter ett tag slog det henne. Hon fick lite panik när hon kom på att det var hennes två (!) vibratorer som hon lagt ner i väskan, för att köpa nya batterier till. Hon tänker att hon måste spela lite cool så hon plockar upp dem, och lite nonchalant säger "ja, juste det är dessa" och lägger dem i vaktens hand. Han kollar lite underligt på Signe och hon springer vidare förbi kontrollen (gissar på att hon var högröd). När hon ska hämta ut sina saker var det såklart en annan manlig vakt som tar vibratorerna, kollar lite konstigt och ger dem till henne.

Detta var det bästa jag hört på länge. Jag återberättar det säkert inte lika bra som när jag själv fick den berättad för mig men ni förstår nog att det var ytterst pinsamt för min kära vän. "Det är ju sånt här som BARA händer på film" sa hon innan hon brast i skratt.

Det är det som är det charmigaste med "Signe". Hon råkar alltid ut för konstiga och roliga saker. Sätter sig i jobbiga sitsar :)

Nej nu måste jag äta upp min brysselkål med fetaost.. jo det är sant. Och till er fråga om jag inte blir fisig av brysselkålen så är mitt svar NEJ! Gott och bra. Haha.

Snart bär det av till Jacob som har glöggfest! Trevlig lördag! Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar