7.12.11

Älskar mitt liv just nu

Jaa jäklar, kan inte bli bättre för tillfället. Jobbar ganska mycket vilket jag gillar. Precis flyttat till en jättesöt lägenhet som jag stormtrivs i. Småsaker som när jag var i Mörby centrum för att fixa min dosa (ja det är ju också en historia att berätta), så stöter jag på två av mina närmaste vänner Olivia och Nathalie. Två minuter senare kommer Isabelle. Att ha många av sina vänner så nära är underbart!

Nu till doshistorien. Jag kommer till banken en halvtimma innan stängning. Ser ut som världens lodis då jag gick direkt efter min städhysteri. Sitter ner med en trevlig ung man som ska hjälpa mig att få en sådan simpel sak som ett digipass (bankdosan). Han tar mitt körkort och mina uppgifter och måste bara kolla med vägverket så att mitt körkort inte är spärrat.
Under tiden han sitter i telefonkö så passar jag på att fråga hur man går till väga om min underskrift inte ser lika dan ut som den gjorde när jag tog körkortet. Jag menade på att jag inte ens kan efterlikna underskriften jag gjort på körkortet och  undrade hur en underskrift kunde vara så viktig egentligen (ja ni vet, pratar lite mer än vad normala människor kanske gör och lite mer än jag borde.). Han menar på att det är viktigt att det är samma och att jag kanske borde göra ett nytt körkort. Han tystnar då han kommer fram till vägverket, jag skrattar lite och säger "nu är det säkert förlustanmält bara för det".
Han skrattar också. Samma sekund som han skrattade till fick han besked från vägverket att så var fallet. Mitt körkort var förlustanmält. "Ja juste, jag blev tagen av polisen i somras och då sa dom ju det ja..." kläcker jag ur mig. "Men jag trodde jag fixade det". Säger jag sedan. (Blev tagen av polisen i somras?! Hur dum får jag vara som säger en sån sak på banken när mitt körkort är förlustanmält och jag inte kan efterlikna min egna underskrift. Jag nämnde inte heller att jag blev stoppad av polisen för fortkörning och utan sa bara att jag blev tagen av polisen!)
Han sa att jag inte kunde få min dosa och att jag fick komma förbi senare i veckan med mitt pass istället "Ja, om inte det också är spärrat vill säga..." säger han sedan. Skamsen gick jag där ifrån med mina lodiskläder, utan dosa och med svansen mellan benen.
Som tur var kunde jag plåstra såren med lite shopping och häng med mina vänner! Men pinsamt var det!
Fulare körkortsbild någon? Iof är mitt pass 100 gånger värre... fy fan haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar