9.12.11

Julmiddag

Igår stod julmiddag med jobbet på agendan. Kvällen började med lite glögg och pepparkakor på kontoret. När alla var samlade gick vi över till Nobis hotell där vi, i styrelserummet, hade en bartender som berättade historian bakom olika drinkar och olika kulturers syn på alkohol och service bla. Efter det fick vi gå ner i baren och beställa någon utav drinkarna han tipsat om. Självklart kommer jag inte ihåg vad min drink hette men den var helt okej.
När vi druckit upp våra drinkar på Nobis så gick vi tillbaka till kontoret där julbord väntade. H.e.r.r.e.  g.u.d. vad gott! Åt som jag inte sett mat på flera månader. Men det är okej. Not. Jaja. När vi ätit upp var det quiz där jag blev lagledare och fick välja ut mina lagkamrater på samma sätt som man gick till väga på gymnastiken i högstadiet. "Jag väljer...". Kändes skönt att vara den som valde. Hade varit så nervöst annars. Typ bli vald sist. Haha. I alla fall så bidrog jag, som väntat, inte så mycket till själva frågesporten. Förutom när man skulle skriva namnet på ett brakedance-steg (?) och även utföra det. Som tur var lärde Emelie mig "Baby freeze" för flera år sedan, så jag körde den. Baby freeze i långklänning och klackar gör man inte varje dag. Framför allt inte inför alla sina kollegor. Haha. Men det gick finfint. Lämnade telefonen när vi var på Nobis men här kommer bilder från middagen!











1 kommentar: