23.12.11

Dan före dopparedan - Att sno en julgran

Det är så mysigt här uppe. Känner sånt lugn.

Haha..


Vi skulle hugga ner en gran. Jag körde. Stannade till med bilen på någon öde väg mitt i ingenstans. Pappa är så ärlig och hade riktigt svårt med tanken av att någon kanske skulle komma, men farmor lovade att det inte skulle komma någon där, att det inte ens är någon som bor där. (Det är lite känsligt med att sno granar från andras marker såklart). Jag stannar bilen på den smala vägen. Pappa tar med sig sågen och går in två meter där vi hittade en perfekt liten, liten gran. Jag har kameran i högsta hugg. Såklart kommer det en bil. Pappa släpper sågen i panik och vänder sig med ryggen mot vägen medan jag skriker att han ska låtsas kissa. Jag sätter mig i bilen och kör in lite till kanten för att den mötande bilen ska komma förbi. Där står pappa kvar i skogen och börjar fippla med gylfen för att det ska se trovärdigt ut att han faktiskt kissade (som att det var mindre pinsamt). Bilföraren förstod nog precis vad vi höll på med och började skratta lite.

Går inte riktigt att förklara via text men det var så kul att se pappas panik och hur han agerade. Sen i efterhand så sa pappa också att det hade varit märkligt om bilföraren faktiskt trodde att pappa kissade, då jag stod och fotade. Haha.
Farmor, jag och pappa skrattade så att vi grät. Farmor satt med en servett och torkade för fullt hela vägen tillbaka till huset. Behöver inte träna magen på någon vecka nu i alla fall. Riktigt kul var det!





2 kommentarer:

  1. Hahahhahahahahahahahahaha!!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Åh jag dör hahha, han är ju sjukt snabb på en av bilderna

    SvaraRadera