1.7.11

Tapas


Nu sitter jag på tåget på väg till Oslo. Jag är som sagt alltid ute i sista sekund. Med allt. Idag skulle jag ta pendeltåget som gick 07.39. 07.35 insåg jag att det kanske var dags att börjar röra sig mot tåget som gick om fyra minter. Jag hann ändå. Skönt. Min käre far skjutsade mig. Han fyller år idag förresten. Grattis världens finaste far!
Väl på tåget får vi stoppsignal två gånger under resan in till centralen. Blev lite nervös över att jag inte skulle hinna hämta ut min biljett samt handla det jag ville ha på tåget. En tidning och tuggumi. Men jag hann även det. Tur eller skicklighet vet jag inte. Men jag lyckas alltid (nästan) komma i tid trots att det alltid är på gränsen.
Sitter och kollar The Tourist. Redan sett den men hittade ingen annan film jag var mer sugen på så det fick bli den.

Igår var jag och åt middag med min kära syster Jenny och älskade mamma på ett tapasställe i Hornstull. Inte optimal placering av restaurangen då den ligger precis vid långholmsgatan/västerbron som är skönt trafikerad MEN maten gjorde sitt. Fasen vad gott det var! Dit kommer jag gå igen. 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar