19.8.11

Laxsallad

Jag borde heta Periodare i efternamn. Jag är sån sjuk periodare! Denna laxsalladen åt jag till lunch idag. I onsdags åt jag den till middag, även igår. Haha. Om jag hittar något som är najs, då äter jag typ bara det tills jag tröttnar på det. Sen glömmer jag bort det. Som för någon månad sedan när jag hade korvstroganoff-period. Då fanns det inget annat jag vill äta haha.  Jag är så konstig. Har konstig relation till mat. Faktiskt. Allt eller inget typ. Störigt. Min sallad innehåller:
Krispsallad
Fetaost
Rödlök
Gurka
Och tärnad lax som jag stekt i fräst vitlök och chili.
Tidigare dagar har jag även haft tomat och avokado i. Men funkar lika bra utan!


GÅ NER I VIKT

Vet ni vad jag tycker är coolt? Att man verkligen kan bestämma över hur man vill se ut. Vill du ha bredare axlar så kan du simma mycket, vill du bli tjockare kan du äta mycket, vill du bli smalare kan du lägga om din kost samt träna, fastare rumpa så satsar man på att träna det. Hur coolt är det inte att vi kan forma våra kroppar efter hur vi vill se ut? 
Jag har nu satt upp mål inför nästa sommar. Jag kommer självklart sätta upp delmål, så att man inte tappar motivationen på vägen. Men mitt mål till nästa sommar är att gå ner ca sju kg till. Jag vill inte vara musklig så jag kommer satsa på att träna mycket kondition men självklart även muskler för att bli fastare. Jag vill ha lite större rumpa, då den är platt som en stjärtlapp för tillfället. Sen vill jag ha ett sträck mellan revbenen, om ni förstår. Får leta fram en bild som beskriver. Sen är mitt mål att bli av med mycket underhudsfett så att det bara blir skinn som veckar sig när man sitter. Haha, låter lite som jag vill se ut som en anno-tjej, men ni förstår vad jag menar. På ett år kan jag definitivt lyckas med detta. Det gäller bara att bestämma sig. Jag bestämmer över min egna kropp. Ingen annan. Är det någon som kan förändra mitt utseende, så är det jag. Jag är nöjd med hur jag ser ut idag och mår inte alls dåligt över någonting på min kropp (förutom min knöl som jag fått på benet,  men den opererar jag bort i höst. Tid bokad!), men jag gillar tanken av att förändra och försöka nå det"perfekta". Så länge det inte går överstyr så tycker jag att det är okej att vara hård mot sig själv. Det är enda sättet för att lyckas!

Kan jag, så kan ni. Jag har såååå dålig karaktär när det gäller mat, godis, alkohol osv. Men är det något man verkligen vill, och om man vet att det går att förändra, så är det värt allt! Och ärligt talat så är det knappt jobbigt. Jag kör ju ytterst lite kolhydrater. Jag skiter i grejen med "high fat" för jag tycker det känns onaturligt att hälla i grädde i allt jag äter. Däremot är jag absolut inte rädd för fett. Käkar mycket avokado, fetaost, är inte rädd för att ha sås till maten osv. Fett är bra och inte farligt om du inte äter kolhydrater för det är dem som binder fettet.

Jag kommer gärna med tips och råd om någon skulle behöva! Bara att fråga! Jag har gått ner 12 kg sedan februari. Det går om man vill!
Hittar typ inga bilder på hur jag menar, men hon till höger har väl det där sträcket jag snackar om. Slank och fast liksom.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar