20.8.11

Blablabla

Det är någon slags demostration här på Norrmalmstorg. Det låter som att en fullsatt fotbollsarena är där. Sen kollar man ut, då är det säkert inte mer än 100 pers. Vissa är duktiga på att höras om man säger så. Men det är kul med lite liv och rörelse.
Igår skrev jag om att käka nyttigt. Senare på kvällen (efter x antal glas alkohol) är jag och Olivia på Shell och käkar korv. Åker hem, trycker i oss en påse jordnötsringar. VARFÖR är inte jordnötsringar nyttiga? Så sjukt gott. Hade glömt bort att det ens fanns. Kanske var de extra goda pga min berusning men goda var dem! Men som jag alltid sagt, i början när man försöka lägga om sina vanor är det nog bäst att låta bli onyttiga grejer helt och hållet. Men efter ett tag så kan man faktiskt få synda EN dag i veckan. Kanske inte så mycket som jag syndade igår, men ändå synda. Idag började jag på ny kula igen då. Blev turkisk yoghurt med vanlijpulver, kanel och jordgubbar i. Sen massa te i vanlig ordning!

Så, om igår då. Blev spontant medbjuden på en hemmafest. Tackade ja då det är ytterst sällan folk har det nu för tiden. Vi kom dit och insåg snabbt att det var jag, Olivia och en tjej till. Resten herrar. En trevlig liten överraskning måste säga. Alla var trevliga och det var riktigt bra styrt. Vi var utomhus trots regnet, men värden hade fixat värme, partytält osv. Jag gillar när folk gör fester helhjärtat. Blir så mycket bättre stämning på en gång.
Jag och Olivia kom hem halv fem, och i säng klockan fem (var tvugna att käka våra jordnötsringar innan). Sen ringde klockan igen vid sju i morse. Två timmars sömn är inget att hurra för men jag klarar mig bra idag trots det. Än så länge helt okej pigg! Tackar koffeintabletterna för det kanske. Bra uppfinning. Vi körde på rätt bra med koffeintabletter när jag jobbade som eventsäljare. Man behövde hela tiden vara på hugget så, så fort man fick en svacka så var det bara att trycka i sig en eller två tabletter. Haha. Bra grejer. I alla fall för oss som inte får i oss koffeinet genom kaffe. (Det sägs öka förbränningen också, det gör det hela inte sämre.)
 Efter jobbet ska jag ta en sväng förbi Kungsträdgården där mina kollegor, från Kinect, jobbar. Tydligen har det kommit en tvåa på spelet "Dance central". Vi battlade alltid i det när vi jobbade. Skillnaden då var att man bara kunde göra en i taget, nu kan båda dansa samtidigt. Fett! Blir nog en dans eller två, fortsätta där jag slutade igår kväll! Efter det är det middag och vila som står på schemat. Det är ju en arbetsdag imorgon också. Min tomma kalender inför nästa vecka har helt plötsligt blivit full också. Jag som hade tänkt fixa inför min kräftskiva, får väl ta det före eller efter mina arbetspass. Det löser sig. Allt löser sig tillslut! Jag är expert i att fixa saker i sista minuten. Det är då jag fungerar som bäst!

Nej men det kanske blir lite te nu då, eller vad säger ni?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar