8.3.11

Egenföretagare

Sitter här och filar på en företagsidé jag länge haft. Jag var fullt igång med att förverkliga den för lite över ett år sedan, då det dök upp två ungefär exakt likadana från annat håll. Besviken lade jag ner projektet vilket var en väldigt dum grej, ut och kriga. Hur många matbutiker finns det inte? Hur många klädesplagg med liknande stil finns det inte? Man måste bara tro på sin idé och köra. Sen får det bära eller brista. Så idag vaknade jag upp med ett ryck (dock inte av idén utan av att grannen började borra i väggen, men jag fylldes snabbt av idéer) och började skissa på datorn. Nu ska jag höra mig för hos mina kontakter jag skulle använt mig av förut och se om dem fortfarande är på. 2011 är mitt år. Jag känner det!


Solen skiner och jag startade morgonen med en avokado, två skedar keso, solrosfrön samt örtsalt. MUMS! När jag är klar för dagen med företaget så är det dags för bodypump... jag ska verkligen försöka komma iväg, hade varit skönt!
På torsdags kväll åker jag till Norrköping för jobb. Vet inte vilka jag ska jobba med än men hoppas verkligen att det är några sköna, fyra dagar är annars ganska länge för att hänga med folk man inte gillar. Håller tummarna. De ringde och frågade om jag kunde jobba igår. Alltid bra med extrapengar!

I eftermiddag ska jag träffa min lilla favorittjej. Världens sötaste!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar