31.3.11

Svacka

Nej nu känner jag att jag är i en träningssvacka. Har typ inte tränat på snart en vecka. INTE okej! Idag blir det fan ett dubbelpass. Hoppas på att Jasmina ska träna också så kan jag åka dit och köra en timma först sen en timma med henne. GÖTT! Funderar på en promenad också, jag tycker bara att det är ju sjukt tråkigt att promenera ensam, bara en hund hade gjort susen men helt ensam går typ bort asså.

Från och med imorgon ska jag jobba tre torsdagar, fredagar samt lördagar framöver med att servera Statoils nya kaffe i en elbil runt om i Sthlm. Kommer ha Statoils fantastiskt fina arbetskläder på mig, det är det jag ser fram emot mest. Första stoppet, alltså idag (då jag dock inte jobbar), kommer bilen hålla till i Heron City. Nästa torsdag kommer vi bara åka runt och visa upp oss - inget kaffe serveras. Sen fredag och lördag nästa vecka kommer vi vara i Kungsträdgården och helgen efter det på Norrmalmstorg. Så vill ni ha gratis, gott kaffe så får ni pallra er dit helt enkelt.


Fick härom dagen höra att en person menat att jag inte är proaktiv. På ett sätt blir man ju irriterad, framför allt eftersom denna personen inte känner mig för fem öre och inte har en aning om hur jag är, men på ett sett blir jag bara taggad. Taggad på att bevisa motsatsen. Jag kommer aldrig mer sätta min fot på det företaget eftersom jag tycker att deras personalhantering alltid varit orättvis och oproffisionell. Inte bara när det kommer till mig utan hela personalstyrkan. Vissa har jobbat i väldigt många år men sitter fortfarande på exakt samma plats som när de började trots att de näst intill skulle klara av att styra hela företaget själva. Sen är det vissa som klickar bra med cheferna och som får ha hand om saker de inte alls kan hantera och som andra skulle kunnat göra mycket bättre. Kan kön ha en betydelse?
Så fort personal ifrågasätter ordningen på företaget så tystat de ner eller sparkas. Det var många gånger under min tid där som jag undrade var kollegor tagit vägen, inget hade skrivits om att det slutat eller vart de tagit vägen. Sen när man stöter på kollegan utanför jobbet får man reda på att hon/han fått sparken.
Detta företag älskar sina medarbetare... så länge de inte säger emot, ifrågasätter eller klagar på någonting.
Jag har alltid talat gott om detta företag, även efter att jag slutat. Det är bara för att när det är kul, så är det jättekul. Men ju längre tiden går och ju mer jag hör så tar den mörka baksidan över. Tycker synd om de personer som jobbar dag ut och dag in för att inte få någonting tillbaka.

Om jag i framtiden kommer få frågan om liknande företag jag rekommenderar, kommer jag inte rekommendera detta företag. Inte prata skit om dem, men inte heller rekommendera dem. Även då de gör ett riktigt bra jobb mot kund så tycker jag inte att fulspelet bakom är värt att stötta.

Kommer jag någon gång ha personal under mig, vilket jag kommer, så vet jag i alla fall hur jag ska bete mig mot mina anställda. Hård men rättvis och alltid peppa min personal istället för att trycka ner dem.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar