26.1.12

Världens bästa frukost

Kan ni förstår att jag äter en sådan här lyxfrukost. Turkisk yoghurt med müsli och äggsmörgås. Ännu bättre är det ju att det, hör och häpna, är lågkolhydratkost!!! Kan inte bli bättre!

God morgon förresten!
Ett tips till alla er som också vill komma igång med träning och kosthållning (låter jag inte lite som ett proffs haha). Gör det tillsammans med någon! Behöver inte nödvändigtvis fysiskt vara med någon, utan som jag och min syster till exempel. Skrev kontrakt och stämmer av med varandra varje dag. Man vill ju inte svika den andre parten eftersom det skulle förstöra för både mig och henne. Om jag "släpper" på reglerna så kommer antagligen hon också göra det. Nu ska vi gå minst fyra promenader/vecka. Jag hade inte gått en enda när klockan ringde i morse. Jag ville inget hellre än att ligga kvar i sängen en timma. Men då kom jag på att jag  MÅSTE gå idag för att hinna med alla fyra gånger denna veckan. Så det var bara att sätta på sig träningskläderna och gå upp, vare sig jag ville eller ej. Jag är sjuukt svår att komma upp på morgonen. Framför allt för att gå ut i kylan. Men det var rikitgt skönt! Nu är jag nyduschad och äter riktigt god frukost (ska dock inte äta sån här frukost varje dag, då det ändå är mer kolisar i nötter och i brödet än vad det är i ägg tex, även då detta är lågkolhydratkost. Men smarrigt är det. Som fan!
Nu måste jag äta upp och dra till jobbet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar