25.1.12

Müsli

Idag har vi varit kreativa på jobbet. Eller njaa, effektiva i alla fall. Städat lagret. Haha. Riktigt skönt att få ordning! Efter jobbet mötte jag en intressant person som jag pratade om intressanta saker med. Sen åkte jag och storhandlade... det var också en lögn. Men köpte lite pumpafrön, turkisk yoghurt och ljus och lite mer typ. Storhandling för mig.. haha.

När jag kom hem gjorde jag müsli. Herre guuud vad gott!! Vet precis vad jag ska äta till frukost imorgon. (Blev även turkisk yoghurt och müsli till middag idag).

Müsli:

Jag mätte inte men på ungefär så gjorde jag så här:

1 dl linfrön
1 dl pumpakärnor
1 dl sesamfrön
2/4 dl hackade hasselnötter
2/4 dl hackade mandlar
1/2 dl olja (jag hade olivolja vilket var gott men ta vilken du tror passar!)
1 dl vatten
2 msk kanel
1 tsk vaniljpulver

Blanda allt och låt stå i 10 minuter för att sedan lägga ut det på en plåt. In i ugnen och låt stå tills den är torr och har fin färg!







 Till yoghurten med müsli så åt jag en lchf macka med brie på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar